Vitality2day

Your help to sustainable health and redesigning your body

Rensa bland visitkorten!

Jo, ni har helt rätt. Just nu handlar en hel del om att rensa och städa för mig. I dag har jag rensat bland mina visitkort. Alla de kort som jag inte automatiskt får ett ansikte på när jag ser, de åker i papperskorgen. Samma sak gäller så klart de som jag faktiskt aldrig kontaktade…

Jag minglar en hel del och har under året som gått samlat på mig en mängd visitkort. I 90% av fallen ringer jag upp personerna direkt, eller mailar, men ibland blir det inget möte, eller så “klickade” det inte vid mötet. Förut har jag trots detta haft kvar visitkorten, men om det inte känns som en person som jag kan eller vill hjälpa, vad är då poängen med att ha det kvar?

Det är också intressant att tillägga att jag själv, med en handfull undantag, aldrig blivit uppringd eller mailad av de som har tagit mitt visitkort. Jag undrar. Sparar de på alla visitkort de tar på mingel för framtida någonting, eller går de rakt i papperskorgen?

Nu har jag då rensat, men också åter-kontaktat personer vars visitkort glömts bort sen senaste mötet, men där mötet i sig var både trevligt och spännande. Kanske har jag inte kunna hjälpa dem ännu, men vem vet. Med ett nytt möte kanske vi hittar nya beröringspunkter och plötsligt har jag en referens eller någon annan kreativ idé som skulle kunna hjälpa.

Så, nu är jag säkert minst hundra visitkort lättare, men också återkopplad med flera och dessutom har jag organiserat alla de visitkort som jag faktiskt vill ha med mig i min visitkortspärm. Personer som jag gärna hjälper till referenser och jag vet ju aldrig när jag kommer springa på någon som behöver just den kontakten!

Hur arbetar du med dina visitkort?

2 comments on “Rensa bland visitkorten!

  1. vandrar
    July 13, 2012

    Tack! Inom Kraftskolan där jag gått min couchutbildning har vi pratat mycket om att rensa ut sådant som tar Kraft jag inser när du skriver att mina högar av vistikort behöver rensas! Ska bli skönt.

    • Vitality2day
      July 14, 2012

      Tack! Jo mycket i mitt luv har handlat om att rensa och göra nytt. Känns helt rätt 🙂

Leave a Reply

Information

This entry was posted on July 13, 2012 by in healthy body and tagged , , , , , , , , .
Vitality2day

Your help to sustainable health and redesigning your body

Med karta & kompass genom livet

Om själens verksamhet med allvar och glimten i ögat

Hiking Photography

Beautiful photos of hiking and other outdoor adventures.

Vitality2day

Your help to sustainable health and redesigning your body

InternaleARTh

Finding the truth to good health.

The Libra Chronicles

I'm just waiting on that train, because the Fast Ones always ride for free...

shemovesinherownway91

I move in my own way :P

Sophie Bowns

“Without leaps of imagination or dreaming, we lose the excitement of possibilities. Dreaming, after all is a form of planning.” ― Gloria Steinem

preneedfuneralplan

This WordPress.com site is the cat’s pajamas

at wits' end

information overload

aho's homemade food

“The only time to eat diet food is while you're waiting for the steak to cook.” Julia Child

Kebba Buckley Button Speaks

Your source for energized, fulfilled, joyous living!

As Time Goes...Buy

"spending 90 days in the wilderness"

silkroadcollector.me

An International company that offers private antique art sales to clients around the globe.

Adrea in Wonderland

“I know who I WAS when I got up this morning, but I think I must have been changed several times since then”

STAY HEALTHY with SAMANTHA

Just another WordPress.com site

juliefornander

The greatest WordPress.com site in all the land!

Belle Grove Plantation Bed and Breakfast

Birthplace of James Madison and Southern Plantation

Yoga Pants & Wine

the diary of a mom, suburban chicken keeper, feminist killjoy, fumbling fittie, wine enthusiast, occasional troublemaker.

