Vitality2day

Your help to sustainable health and redesigning your body

Vem söker du stöd hos?

Jag läste i dag ett blogginlägg av BrandingSpirit som fick mig att tänka till. Inlägget handlar om stöd och vikten av att ha det.

Jag har skrivit en hel del om framgångsnycklar och att ha mod att förändra. Det jag däremot skrivit mindre om är just hur viktigt det är att ha och våga söka stöd. Ingen människa klarar allt själv och om du vill nå dina drömmar och orka jobba på din dagliga plan dag ut och dag in, ja då behöver du stöd.

Jag pratar med många som liksom jag har tänkt att “själv är bäste dräng” eller “att be om hjälp är en svaghet”. Att hitta ett sätt att formulera om dessa föreställningar som bara sätter krokben för oss är avgörande för dina chanser att lyckas och framförallt ditt välmående.

Ett sätt att börja göra annorlunda är att se till att du samlar personer omkring dig som är bättre än vad du är. Det kanske låter märkligt, men genom att ha personer omkring dig som vill dig väl och kan mer så kan du lära dig och ta stöd av dem.

En annan viktig sak är att faktiskt göra dig av med de omkring dig som inte stöttar dig. Det betyder inte att de inte ska kunna kritisera dig och dina val, eller påpeka när de upplever att du gör saker som inte är bra för dig, men det betyder att de stöttar dig genom att vara ärliga, kärleksfulla och finnas kvar även när du tabbar dig.

Jag känner mig oerhört priviligerad i dag. Jag har vänner, sambo och nya bekanta som alla är stöttande, positiva och ärliga människor. Tack vare dem orkar jag göra allt det jag vet att jag måste göra i dag för att vara där jag vill vara i morgon!

2 comments on “Vem söker du stöd hos?

  1. Pingback: To be there or get there « Vitality2day

  2. Pingback: Life is like a merry-go-round « Vitality2day

Leave a Reply

Vitality2day

Your help to sustainable health and redesigning your body

Med karta & kompass genom livet

Om själens verksamhet med allvar och glimten i ögat

Hiking Photography

Beautiful photos of hiking and other outdoor adventures.

Vitality2day

Your help to sustainable health and redesigning your body

InternaleARTh

Finding the truth to good health.

The Libra Chronicles

I'm just waiting on that train, because the Fast Ones always ride for free...

shemovesinherownway91

I move in my own way :P

Sophie Bowns

“Without leaps of imagination or dreaming, we lose the excitement of possibilities. Dreaming, after all is a form of planning.” ― Gloria Steinem

preneedfuneralplan

This WordPress.com site is the cat’s pajamas

at wits' end

information overload

Kebba Buckley Button Speaks

Your source for energized, fulfilled, joyous living!

As Time Goes...Buy

"spending 90 days in the wilderness"

silkroadcollector.me

An International company that offers private antique art sales to clients around the globe.

Adrea in Wonderland

“I know who I WAS when I got up this morning, but I think I must have been changed several times since then”

STAY HEALTHY with SAMANTHA

Just another WordPress.com site

juliefornander

The greatest WordPress.com site in all the land!

Belle Grove Plantation Bed and Breakfast

Birthplace of James Madison and Southern Plantation

Yoga Pants & Wine

the diary of a mom, suburban chicken keeper, feminist killjoy, fumbling fittie, wine enthusiast, occasional troublemaker.

