Vitality2day

Your help to sustainable health and redesigning your body

Vissa morgnar är motiga

Att komma upp ur sängen

Vissa morgnar är det motigt att ta sig upp ur sängen och det är dessa dagar som jag behöver extra inspiration. För mig handlar det om att komma ihåg varför jag gör det jag gör. Jag har ett mål med mitt jobb och med min tid. Mitt mål ligger bortom mig själv. Jag vill större saker, mer saker, fler saker. Jag vill förändra liv. Jag vill hjälpa till att göra den här världen bättre!

Förändring kräver medel

Jag har under många år ägnat stor del av min tid till ideellt arbete. Jag har verkligen uppskattat allt det jag har lärt mig, allt det jag hoppas att jag har kunnat bidra med och alla fantastiska människor som jag har kommit i kontakt med. Tyvärr bidrog mitt engagemang till att min egen kassa sinade samtidigt. Efter att ha hamnat i en ohållbar ekonomisk situation tog jag beslutet att innan min egen kassa är stabil igen så kan jag ägna mig åt volontärt arbete igen.

Efter hand har mitt fokus skiftat. Jag har bestämt mig för att skapa förändring genom att jobba med att hjälpa människor och samtidigt bidra till projekt som också hjälper vår regnskog, våra korallrev och människor som i ännu högre grad behöver ges en chans att skapa självständiga ekonomier. Bra människor behöver helt enkelt tjäna riktigt mycket pengar!

I dag drömmer jag om och jobbar dagligen mot en bättre värld. Jag drömmer om möjligheten att själv kunna finansiera de verksamheter som jag tror på och att tillsammans med andra kreativa och drivna människor förändra i första hand de egna liven, för att sen kunna ge vidare!

Vad drömmer du om? Vad är din motivation för att ta dig upp ur sängen på morgonen?

6 comments on “Vissa morgnar är motiga

  1. Nore Ligion
    April 2, 2012

    Känner också att jag vill förändra världen, men var börjar man, hur gör man?
    Är urusel på att få saker att hända i mitt egna liv, så det känns aningen naivt att tro; att just jag ska kunna tillföra något.

    Nu var det inte meningen att komma hit och vara negativ 😀
    Tycker att det är fantastiskt att det finns människor som du; som faktiskt gör något, och inte bara snackar en massa. Härligt!

    Ha det så bra och lycka till med allt du tar dig för! 🙂

    • Vitality2day
      April 3, 2012

      Hej!
      Klart att du kan göra skillnad 🙂 Ibland tror jag att vi gör det svårare än det behöver vara. Vi gör det vi kan göra, där vi är. Kanske är det att köpa mat som är närodlad, att handla tvål och schampoo från ett företag som har goda etiska värderingar och bidrar i världen, att ta hand om en katt som blivit utslängd, eller någonting annat.

      Varje handling räknas. Även om den inte känns stor just då!

      Tack för lyckönskandet och jag önskar dig det samma! 🙂

      • Nore Ligion
        April 3, 2012

        Joo..det är ju sant förstås 🙂 lite är bättre än inget 😛 Men jag känner att jag skull vilja kunna göra mer 😛
        Som att kämpa mot orättvisor och krig (har en liten hippie inombords). 🙂
        Är heller inte säskilt politiskt engagerad…läser knappt tidningen, känner mig så hjälplös bland allt elände.
        Men att jag är vegeterian är ju bra har jag hört 😉

      • Vitality2day
        April 4, 2012

        Åh jag älskar inneboende hippies! Vad sägs om att förändra världen tillsammans med mig? 🙂

        Själv har jag varit mycket politiskt engagerad och jobbat mycket ideellt, men idag har jag bestämt mig för att i stället jobba för förändring på andra sätt. Delvis genom min blogg (alltid inspirerar man någon) men även genom att hjälpa andra hitta sina drömmar och verkligen köra.

        Det gäller att fler bra människor blir rika så att vi tillsammans kan förändra världen!

  2. Nore Ligion
    April 4, 2012

    Sweeeet 🙂

    Min dröm är att samla alla godhjärtade människor och bygga upp ett nytt samhälle på en varm plats och sen därifrån försöka förändra världen. 🙂 hihihi!!

    Det fixar du va? 😛 hehe

    Håll mig uppdaterad 🙂

    Kram! ❤

    • Vitality2day
      April 10, 2012

      Haha! Fast det låter långt bort från min dröm 🙂 Jag jobbar just nu på finansieringen av stora projekt. En finansiering som kommer bli återkommande månad efter månad och år efter år! Häng på!? 🙂

Leave a Reply

Information

This entry was posted on March 14, 2012 by in healthy mind and tagged , , , , , , , , , , , , , , .
Vitality2day

Your help to sustainable health and redesigning your body

Med karta & kompass genom livet

Om själens verksamhet med allvar och glimten i ögat

Hiking Photography

Beautiful photos of hiking and other outdoor adventures.

Vitality2day

Your help to sustainable health and redesigning your body

InternaleARTh

Finding the truth to good health.

The Libra Chronicles

I'm just waiting on that train, because the Fast Ones always ride for free...

shemovesinherownway91

I move in my own way :P

Sophie Bowns

“Without leaps of imagination or dreaming, we lose the excitement of possibilities. Dreaming, after all is a form of planning.” ― Gloria Steinem

preneedfuneralplan

This WordPress.com site is the cat’s pajamas

at wits' end

information overload

aho's homemade food

“The only time to eat diet food is while you're waiting for the steak to cook.” Julia Child

Kebba Buckley Button Speaks

Your source for energized, fulfilled, joyous living!

As Time Goes...Buy

"spending 90 days in the wilderness"

silkroadcollector.me

An International company that offers private antique art sales to clients around the globe.

Adrea in Wonderland

“I know who I WAS when I got up this morning, but I think I must have been changed several times since then”

STAY HEALTHY with SAMANTHA

Just another WordPress.com site

juliefornander

The greatest WordPress.com site in all the land!

Belle Grove Plantation Bed and Breakfast

Birthplace of James Madison and Southern Plantation

Yoga Pants & Wine

the diary of a mom, suburban chicken keeper, feminist killjoy, fumbling fittie, wine enthusiast, occasional troublemaker.

