Vitality2day

Your help to sustainable health and redesigning your body

Våga starta eget!

Ser du fram emot måndag?
Nästan varje dag är det någon på Facebook eller någon som jag möter som beklagar sig över måndagar och sina jobb. Våra jobb tar upp mer och mer av våran tid. Att vantrivas på jobbet blir lätt att vantrivas med livet.

Hur vågar man välja nytt?
2006 startade jag upp ett café. Det var en ungdomsdröm och jag ångrar inte en sekund att jag gjorde det, däremot önskar jag att jag hade vetat mer om företagande innan jag satte igång. Att starta upp är någonting jag rekommenderar de flesta, men det gäller att verkligen våga ta hjälp.

Risker
2009 gick caféet i konkurs och jag med det. Att satsa allt sitt kapital på en dröm kan vara förödande. Jag vill inte avskräcka, men jag vill ändå lyfta riskerna med att investera så mycket pengar. Innan du investerar dina pengar se över alla möjligheter.

Att våga igen
I dag driver jag ett nytt företag, men jag har lärt mig av mina misstag. I dag investerar jag lika mycket tid som jag gjorde tidigare, men inte i närheten lika mycket pengar. I dag jobbar jag med MLM. Många förstår sig inte på nätverksmarknadsföring, eller MLM som det också heter, men det är ett sätt att starta upp utan stort kapital. Ett sätt att faktiskt få göra det du brinner för i din takt och dessutom, om du väljer att jobba hårt några år, möjligheten till en passiv inkomst. Jag vet ingen annan företagsform som skulle ge mig den möjligheten. Jag är verkligen tacksam över den möjligheten och möjligheten att hjälpa andra uppnå samma mål!

2 comments on “Våga starta eget!

  1. vandrar
    March 6, 2012

    Hej intressant! Som du vet är jag på väg, inte för att jag är missnöjd, tvärt om! Men visst finns det risker, så du får gärna skriva mer om vad MLM är mer konkret 🙂

    • Vitality2day
      March 7, 2012

      Åh vad kul att du är på väg!! Grattis 🙂 MLM är en förkortning på Multi Level Marketing. Enkelt beskrivet är det att bli en mini-franchise, men utan de höga avgifterna som följer med en “vanlig” franchise. Fördelarna är många, som t ex att produkterna är välkända, någon annan står för produktutvecklingen och om det är ett bra företag så står de för lager och distribution. Kolla gärna in http://lookfeeldogood.wordpress.com/ för ännu mer information. Eller maila mig direkt så berättar jag mer! matilda@planeraforfrihet.se

Leave a Reply

Information

This entry was posted on March 5, 2012 by in healthy mind and tagged , , , , , , .
Vitality2day

Your help to sustainable health and redesigning your body

Med karta & kompass genom livet

Om själens verksamhet med allvar och glimten i ögat

Hiking Photography

Beautiful photos of hiking and other outdoor adventures.

Vitality2day

Your help to sustainable health and redesigning your body

InternaleARTh

Finding the truth to good health.

The Libra Chronicles

I'm just waiting on that train, because the Fast Ones always ride for free...

shemovesinherownway91

I move in my own way :P

Sophie Bowns

“Without leaps of imagination or dreaming, we lose the excitement of possibilities. Dreaming, after all is a form of planning.” ― Gloria Steinem

preneedfuneralplan

This WordPress.com site is the cat’s pajamas

at wits' end

information overload

aho's homemade food

“The only time to eat diet food is while you're waiting for the steak to cook.” Julia Child

Kebba Buckley Button Speaks

Your source for energized, fulfilled, joyous living!

As Time Goes...Buy

"spending 90 days in the wilderness"

silkroadcollector.me

An International company that offers private antique art sales to clients around the globe.

Adrea in Wonderland

“I know who I WAS when I got up this morning, but I think I must have been changed several times since then”

STAY HEALTHY with SAMANTHA

Just another WordPress.com site

juliefornander

The greatest WordPress.com site in all the land!

Belle Grove Plantation Bed and Breakfast

Birthplace of James Madison and Southern Plantation

Yoga Pants & Wine

the diary of a mom, suburban chicken keeper, feminist killjoy, fumbling fittie, wine enthusiast, occasional troublemaker.

