Vitality2day

Your help to sustainable health and redesigning your body

Att träna rätt, inte mer

Träna rätt och variera din träning så slipper du skador!
Jag har alltid tränat och träningen är en stor del av mitt liv. Många frågar mig vad jag tränar. Svaret är alltid lite svårt. Jag har tränat allt från kick-boxning och kung-fu till löpning, Bollywood och Hilal dance.

För mig är det viktigaste att ha kul! Som liten tränade jag basket 3-5 ggr i veckan och snart kändes det i både knän och anklar. Jag var rädd att jag skulle behöva dras med knäbesvär resten av mitt liv, men tack och lov har jag sluppit det i vuxen ålder. Huvudanledningarna är att jag har koll på min teknik, att jag varierar min träning och vågar ta hjälp när jag inte är säker.

På senare tid har jag börjat träna tillsammans med en personlig tränare, Emil Isaksson. Tack vare Emil breddar jag nu min bank av funktionella styrkeövningar och tillsammans sätter vi nya mål med min träning.

Alla har naturligtvis inte möjlighet att ta hjälp av en personlig tränare, men jag rekommenderar alla att då och då be om hjälp av en gyminstruktör för att få koll på sin teknik. Gillar du pass så prova Functional moves eller liknande så att du förblir rörlig och balanserad i kroppen. Och för er som är ute i joggingspåren för första gången – korta stegen och sänk hastigheten tills det att tekniken sitter!

Ha en underbar träningsvår! Och varför inte sätta lite mål! Själv ska jag springa milen under timmen och klara 40 armhävningar 🙂

One comment on “Att träna rätt, inte mer

  1. Emma
    January 30, 2012

    tackar så hemskt mycket för tipset!

Leave a Reply

Information

This entry was posted on January 30, 2012 by in healthy body and tagged , , , , , , , , , .
Vitality2day

Your help to sustainable health and redesigning your body

Med karta & kompass genom livet

Om själens verksamhet med allvar och glimten i ögat

Hiking Photography

Beautiful photos of hiking and other outdoor adventures.

Vitality2day

Your help to sustainable health and redesigning your body

InternaleARTh

Finding the truth to good health.

The Libra Chronicles

I'm just waiting on that train, because the Fast Ones always ride for free...

shemovesinherownway91

I move in my own way :P

Sophie Bowns

“Without leaps of imagination or dreaming, we lose the excitement of possibilities. Dreaming, after all is a form of planning.” ― Gloria Steinem

preneedfuneralplan

This WordPress.com site is the cat’s pajamas

at wits' end

information overload

aho's homemade food

“The only time to eat diet food is while you're waiting for the steak to cook.” Julia Child

Kebba Buckley Button Speaks

Your source for energized, fulfilled, joyous living!

As Time Goes...Buy

"spending 90 days in the wilderness"

silkroadcollector.me

An International company that offers private antique art sales to clients around the globe.

Adrea in Wonderland

“I know who I WAS when I got up this morning, but I think I must have been changed several times since then”

STAY HEALTHY with SAMANTHA

Just another WordPress.com site

juliefornander

The greatest WordPress.com site in all the land!

Belle Grove Plantation Bed and Breakfast

Birthplace of James Madison and Southern Plantation

Yoga Pants & Wine

the diary of a mom, suburban chicken keeper, feminist killjoy, fumbling fittie, wine enthusiast, occasional troublemaker.

